Od roku akademickiego 2017/2018 Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego poszerzy swoją ofertę studiów podyplomowych o nowy kierunek: Komunikację korporacyjną. Zajęcia prowadzone będą zarówno przez doświadczoną kadrę akademicką Uniwersytetu Warszawskiego, jaki najlepszych praktyków z bogatym, praktycznym doświadczeniem branżowym.
Program studiów obejmuje kluczowe obszary komunikacyjne, koncentrując się na najważniejszych i najnowszych trendach branżowych. Głównymi filarami zakresu tematycznego są zajęcia poświęcone public relations, budowie i zarządzania marką oraz sponsoringowi, które są najważniejszymi i oferującymi najszerszy wachlarz działań, kanałami komunikacyjnymi wykorzystywanymi w praktyce. Uzupełniają je m.in. zajęcia z komunikacji wewnętrznej, coraz szerzej stosowanego CSR oraz reklamy. Wyodrębniona została tematyka nowych mediów opartych o komunikację internetową, szczególnie w zakresie wykorzystania w praktyce mediów społecznościowych.
Celem nowego kierunku jest pełne odzwierciedlenie rzeczywistych trendów rynkowych. W związku z tym, większość wykładowców to doświadczeni praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie, którzy na bieżąco obsługują ten rynek w agencjach reklamowych, agencjach public relations, korporacjach i firmach badawczych.
Program studiów obejmuje m.in. następujące zagadnienia:
- Komunikacja korporacyjna
- Budowa, zarządzanie i komunikacja marki
- Public relations
- E-PR a social media
- Komunikacja wewnętrzna i budowa wizerunku pracodawcy
- Marketing sponsoringowy
- Reklama i promocja
- Badania efektywności
- Zarządzanie w PR
- Zarządzanie i komunikacja w sytuacjach kryzysowych
Studia przeznaczone są w pierwszej kolejności dla osób już zatrudnionych w branży PR i marketingowej, które chciałyby podnieść posiadane kwalifikacje. Studia będą ponadto doskonałym wyborem dla wszystkich osób, które dopiero planują rozpocząć swoją karierę zawodową – nowoczesny program kształcenia na pewno okaże się przydatny.