Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie poszerza swoją ofertę kształcenia o nowy, unikatowy w skali kraju program studiów podyplomowych: Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych. Studia zostały przygotowane we współpracy merytorycznej z agencją marketingową Social Frame.
Dynamiczny wzrost konkurencyjności miejsc niesie za sobą wiele wyzwań dla społeczności. Dostrzegalna jest coraz ostrzejsza konkurencja o zasoby: tworzenie miejsc przyjaznych dla inwestycji biznesowych, turystycznych, a także dla samych mieszkańców. By sprostać wymogom konkurencji i przyciągnąć pożądane grupy docelowe konieczne jest jednak sięgnięcie do najnowszych praktyk z zakresu marketingu miejsca.
Czerpiąc z doświadczeń w marketingu organizacji non-profit, marketingu społecznego i marketingu terytorialnego oraz w oparciu o nowe możliwości promocyjne oferowane przez nowe technologie i media cyfrowe, AGH stworzyła nowy, interdyscyplinarny program studiów „Marketing miejsc i kreowanie lokalnych marek”. Program kształcenia ukierunkowany jest na zdobywanie przez słuchaczy praktycznych kompetencji i wiedzy, którą z powodzeniem można zastosować w codziennej pracy.
Studia na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie: kierunki, rekrutacja, życie studenckie, perspektywy zatrudnienia po ukończeniu studiów
Program studiów koncentruje się na zagadnieniach związanych z: kreowaniem marki miejsca i produktu, wskazując m.in., na co-branding produktu i miejsca, zarządzaniem marką miejsca - skupiamy się na procesach tworzenia rozpoznawalnej tożsamości miejsca i późniejszego wykorzystania tej tożsamości do innych procesów:finansowych, społecznych (zmiany w zachowaniu użytkowników i mieszkańców) oraz generowania kapitału społeczno – politycznego.
Studia skierowane są do:
- Pracowników administracji publicznej
- Przedstawicieli samorządów lokalnych i organizacji samorządowych,
- Przedstawicieli lokalnego biznesu: producentów, dystrybutorów, właścicieli firm,
- Reprezentantów organizacji turystycznych,
- Pracowników organizacji pozarządowych,
- Pracowników działów marketingu, agencji kreatywnych.
Program studiów składa się z następujących modułów:
- Moduł 1: Badania i strategia
- Moduł 2: Tożsamość marki miejsca
- Moduł 3: Projektowanie miejsc
- Moduł 4: Zarządzanie marką miejsca
- Moduł 5: Media i promocja
- Moduł 6: Kursy uzupełniające
Każdy z modułów zakończy się dodatkowym 4-8 godzinnym warsztatem, którego celem będzie podsumowanie zdobytych w ramach kursów modułowych: doświadczeń, wiedzy i umiejętności.
Ukończenie studiów pozwoli słuchaczom na zdobycie interdyscyplinarnej i praktycznej wiedzy z zakresu wykorzystania nowoczesnych narzędzi, trendów, badań i praktyk do stworzenia skutecznej i efektywnej strategii marketingu miejsc, ze szczególnym naciskiem na współpracę między administracją, nauką i lokalnym biznesem.
Absolwenci otrzymają świadectwo poświadczające ukończenie studiów podyplomowych w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie.